Strategi Promosi Offline dan Online di Mini Market Alfar Banyudono Boyolali dalam Meningkatkan Minat Konsumen Ditinjau dari Ekonomi Islam
Keywords:
Strategy, Marketing, Consumers, Sharia, potentionalAbstract
In this study, researchers used qualitative research. Research in this study describes and analyzes the problems found. This qualitative research uses primary and secondary data obtained from interviews and documentation processed from books. The aim of this research is to analyze "Offline and Online Promotion Strategies at Alfar Banyudono Boyolali Minimarket in Increasing Consumer Buying Interest in View of Islamic Economy" to look more deeply at the promotions and strategies used in reviewing interest in shopping. The marketing strategy is very important for companies where the marketing strategy is a way to achieve the goals of a company because the potential to sell a proposition is limited to a limited number of people. Sharia marketing teaches marketers to be honest with consumers or other people. Shari'a values prevent marketers from falling into kerimulogy because there are values that must be upheld by a marketer.References
Abdullah, Thamrin. 2003. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.
Andi Kotler, Philip & Keller, K.L (2009) Manajemen Kotler. (2002). Dasar-dasar Pemasara. Jilid 1, Alih Bahasa Alexander Sindoro dan Benyamin Molan. Jakarta: Penerbit Prenhalindo.
Assael, H. (2002). Consumer Behavior and Marketing Action. Boston: PWS-Kent Publishing Company.
Assael, H. (2004). Consumer Behaviour: A Strategic Approach. New York: Houghton Mifflin.
Asse, R. A. A. (2018). Strategi Pemasaran Online (Studi Kasus Facebook Marketing Warunk Bakso Mas Cingkrank Di Makassar). KAREBA: Jurnal Ilmu Komunikasi, 219-231.Boone,L.F dan Kurtz,D.L (2000). Pengantar Bisnis, Jilid 2. Erlangga : Jakarta.
Basic Marketing: A Managerial Approach.
David, F. (2011). Manajemen Strategis - Konsep Edisi 13. Jakarta: Salemba Empat.
David, F. R., & David, F. R. (2017). Strategic Management : A Competitive Advantage Approach , Concepts and Cases 16th ed. New Jersey: Pearson Education.
Dewi, L. (2019). Peningkatan Penjualan Dengan Media Online Dan Offline Bagi Perusahaan Ez Denim Totebag. Jurnal Eksekutif, 16(1), 1-15.
Fandy Tjiptono (2005). Pemasaran Jasa, Edisi Pertama, Bayu Media Publishing, Malang.
Firmansyah, D., Suryana, A., & Rifa’i, A. A. (2022). PMD (Pelatihan Media Digital) Sektor Usaha Mikro dan Kecil Handycraft Bambu Di KAA Sukabumi Guna Meningkatkan Pemasaran Online Berbasis Marketplace Di Era Ekonomi Digital. J-ABDI: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(10), 2805-2816.
Homewood, IL: Irwin.Perreault, W. D., Jr., & McCarthy, E. J. (2021). Basic Marketing: A Global-Managerial Approach (23rd ed.).
Jauch Lawrence R. & Glueck William F. (1989). Manajemen Dan Strategis Kebijakan Perusahaan. Jakarta: Erlangga.
Kristiyanti, M., & Rahmasari, L. (2015). Website sebagai media pemasaran produk-produk unggulan umkm di Kota Semarang. Jurnal Aplikasi Manajemen, 13(2), 186-196.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management 14th Edition. Upper Saddlem, New Jersey: Pearson
Kurniawan, P. (2017). Pemanfaatan media sosial Instagram sebagai komunikasi pemasaran modern pada Batik Burneh. Competence: Journal of Management Studies, 11(2).
Kotler, P., & Armstrong, G. (2021). Principles of Marketing (18th ed.). Pearson Education, Inc.McCarthy, E. J. (1960).
Kotler. Philip & Keller. Lane. Kevin. 2019. Managemen pemasaran. ISBN 978 – 0 – 16 – 600998 – 6 Fandy Tjiptono, (2005). Prinsip-Prinsip Total Quality Service.Edisi V. Yogyakarta:
Lipursari, L., Trisayuni, H., & Almuna, N. (2022). Analisis SWOT dalam Strategi Pemasaran Bisnis Online melalui WA Story. SEIKO: Journal of Management & Business, 4(3), 340-344.
McGraw-Hill Education.Stone, B., & Jacobs. (2001). Successful Direct Marketing Methods (7th ed.)
McGraw-Hill.Trout, J., & Rivkin, S. (2009).
Nastria, A., Amin, H., & Kamil, S. U. R. (2018). Aktivitas Kendari Jual Beli Sebagai Media Komunikasi Pemasaran Online: Studi Pada Grup Facebook Kendari Jual Beli (KJB). Jurnal Ilmu Komunikasi UHO: Jurnal Penelitian Kajian Ilmu Komunikasi Dan Informasi, 2(4).
Rangkuti, Freddy. 2017. Teknik Membedah Kasus Bisnis Analisis SWOT. Jakarta : PT.Gramedia Pustaka Utama.
Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung:Alfabeta.Syukur, P. A., & Syahbudin, F. (2017). Konsep Marketing Mix Syariah. Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 5(1), 71-94.
Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran (4 ed.). Yogyakarta: Andi Offset
Tjiptono. Fandy & Diana. Anastasia. 2019. Kepuasaan Pelanggan-Konsep, Pengukuran, dan Strategi. Yogyakarta : ANDI. ISBN 978 – 623 – 01 – 0194 – 6.
Understanding the Essentials of Marketing Strategy. Business Horizons, 52(2), 93-101.
Yuniar, M. D. (2020). Aplikasi instagram sebagai sarana promosi bisnis online: Sebuah studi pada akun warung mamak. JURNAL EKONOMI, SOSIAL & HUMANIORA, 2(03), 1-9.
Yudityawati, D. K., & Fitriyah, H. (2022). Strategi Pemasaran dalam Perspektif Islam. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 8(1), 42-48.