Pengaruh Pengetahuan, Promosi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli di Toko Afiat Ngemplak, Donohudan
Keywords:
Knowledge, Promotion, Service Quality, Buying InterestAbstract
This study aims to determine whether the variables of knowledge, promotion and service quality affect buying interest at Toko Afiat, Ngemplak, Donohudan. This study used quantitative methods. By sampling using a questionnaire with a total of 83 respondents. This study has 3 independent variables and 1 dependent variable. This study used a sample of 83 people with sampling using the random sampling method. This study used quantitative methods, and primary data using questionnaires that must be answered by respondents. Data analysis in this study used analysis of Validity Test, Reliability Test, Multiple Linear Regression, Classical Assumption Test, t Test (Partial), and F Test (Silmutan). The results of this study show that promotion variables and service quality affect consumer buying interest at Afiat Ngemplak Store, Donohudan. It is expressed by the t-test count > t table. For promotion variables 4,500 > 1,664 and service quality 1,735 > 1,664. The knowledge variable has no effect on buying interest at the Afiat Store, this is expressed by 1,463 < 1,664.References
Assael, H. (2008). Consumer behavior and marketing action. Boston: Wadsworth, Inc.
Artantri, N, Sobrotul, I., & Fadli, H. (2019). Pengaruh Pengetahuan Produk, Label dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Halal Dengan Harga Sebagai Mediasi. Majalah Neraca.
Bahri, S. (2013). Hukum promosi produk dalam perspektif hukum islam. Jurnal institut Agama islam negeri. Surabaya.
Binalay, Andrew Gustenest, Silvya L. Mandey dan Christoffel M. O. Mintardjo.(2016). “Pengaruh Sikap, Norma Subjektif dan Motivasi Terhadap Minat Beli Secara Online Pada Mahasiswa Falkutas Ekonomi dan Bisnis di Manado. “Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis Akuntansi”
Bell, Chip R & Bilijack R Bell. (2013). “Magnetic Service 7 rahasia Menciptakan Pelanggan Setia”. Bandung: Penerbit Kaifa
Kotler, P & Amstrong, G. (2014). Prinsip-prinsip Manajemen. Edisi 14, Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, (2016): Marketing Management, 15th Edition New Jersey: Pearson Pretice Hall, Inc.
Lia Roza, (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Potongan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Toko Buku Zanafa Pekanbaru. Journal JOM FISIP Vol. 6: Edisi II Juli
Majhaf, S. A. (2020). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung Masyarakat Kelurahan Siranindi Di Bank Muamalat Indonesia Palu Sulawesi Tengah. Al-Kharaj: Journal of Islamic Economic and Business, 2(1)
Okta, W. (2017). Hubungan Antara Persepsi Terhadap Kualitas Produk Dengan Minat Beli Bedak Muka Sariayu Pada Mahasiswi Di Universitas Mercu Buana Yogyakarta.
Priyatno, D. (2014). SPSS 22 Pengolah Data Terpraktis . Yogyakarta: Andi.
Paul, Peter J dan Olson, Jerry, C. (2013), Consumer Behavior. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran, edisi 4, jilid 4. Jakarta: Erlangga.
Robert Brosnan, Ni Putu Nita Anggraini, Ary Wira Andika. (2021). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Pelayanan dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Toko Semadhi Bike Shop Blahkiuh di Masa Pandemi Corona(Covid-19). Jurnal Emas.
Resa Nurlaela Anwar, Fiska Ananda Wardani (2021). Pengaruh kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Ulang Produk Scarlett di E-Commerce Shopee. Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, 8 (5) (2021)
Sugiyono. (2014) Metode Penelitian Kombinasi: Mixed Method. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif R&D. Bandung: PT Alfabet.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabet.
Sekaran, Uma. (2014). Metodologi Penelitian Untuk Bisnis, Buku 1, Ed.4. jakarta: Selemba Empat.
Tjiptono, F. (2014). Service, Quality & Satisfaction. Edisi 3. Yogyakarta: Andi.
Tjiptono, Fandy. (2014). Pemasaran Jasa. Jakarta: Gramedia Cawang.
Ghozali, I. (2013). Aplikasi Analisis Multivariative Dengan Program SPSS Edisi 7. Semarang: Universitas Diponegoro.